Tojoda má za sebou slyšení v Kongresu Spojených států, protože firma musela celosvětově svolat k opravě přes 8,5 milionu aut kvůli vadným plynovým pedálům a dalším závadám. Značnou část vozů k opravě má Toyota v USA. Firma tam čelí kritice, že začala svolávat auta pozdě a že při tom postupuje pomalu. Celou záležitost již prošetřují americké úřady.
Tojodův přílet do Číny podtrhuje, jak je pro automobilku tato oblast důležitá. Čína loni překonala USA a stala se největším trhem s osobními vozy na světě. Analytik IHS Global Insight připomněl, že si Toyota vede na čínském trhu hůře než její rivalové v segmentu nejlevnějších i luxusních vozů.
Toyota v Číně zaostává za koncerny General Motors, Volkswagen a Ford Motor, které využily boomu čínského trhu. Částečně i díky vládní podpoře loni celkový prodej v Číně vyskočil o 53 procent na 13,6 milionu vozidel.
Toyotě, která v Číně vyrábí auta spolu se dvěma místními výrobci, tam ale odbyt stoupl jen o 21 procent na 709.000 vozů. Její podíl na čínském trhu tak byl pětiprocentní. Podle analytiků je to tím, že má v nabídce relativně málo malých modelů, na které se vládní dotace vztahují, napsala agentura Reuters.