"Na poklesu se podepsal hlavně poslední kvartál, kdy byly výdaje nižší až o 20 procent," uvedla asociace v tiskové zprávě. V předchozím období přitom internetová reklama prudce rostla, například v roce 2008 výdaje na ni stouply o víc než polovinu.
Tradičně nejvíce byla loni zastoupena bannerová reklama, které patřila více než polovina trhu. Její objem ale klesl o 14,56 procenta na 12,11 milionu eur (asi 312,1 milionu Kč). Výdaje na řádkovou inzerci byly loni 5,17 milionu eur (asi 133,2 milionu Kč) a meziročně se zvýšily o 8,69 procenta. První trojici doplnilo vyhledávání, do něhož byla umístěna reklama za 3,76 milionu eur (asi 96,9 milionu Kč) s poklesem o 6,67 procenta.
Výsledky představují takzvanou media-net hodnotu reklamy, tedy vyfakturovanou hodnotu včetně agenturních provizí mediálních a reklamních agentur.
AIM funguje od roku 2005 a v současnosti má skoro tři desítky řádných členů. Patří k nim provozovatelé největších internetových portálů na Slovensku.