Výdaje na internetovou reklamu na Slovensku loni klesly o 5,4 pct

02.03.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Bratislava 2. března (ČTK) - Internetové portály na Slovensku loni zaznamenaly první pokles výdajů na internetovou reklamu od roku 2004, kdy se začaly výdaje na on-line reklamu sledovat. Slovenská Asociace internetové reklamy (AIM) ČTK sdělila, že objem výdajů loni klesl o 5,4 procenta na 23,29 milionu eur (asi 600,2 milionu Kč).

"Na poklesu se podepsal hlavně poslední kvartál, kdy byly výdaje nižší až o 20 procent," uvedla asociace v tiskové zprávě. V předchozím období přitom internetová reklama prudce rostla, například v roce 2008 výdaje na ni stouply o víc než polovinu.

Tradičně nejvíce byla loni zastoupena bannerová reklama, které patřila více než polovina trhu. Její objem ale klesl o 14,56 procenta na 12,11 milionu eur (asi 312,1 milionu Kč). Výdaje na řádkovou inzerci byly loni 5,17 milionu eur (asi 133,2 milionu Kč) a meziročně se zvýšily o 8,69 procenta. První trojici doplnilo vyhledávání, do něhož byla umístěna reklama za 3,76 milionu eur (asi 96,9 milionu Kč) s poklesem o 6,67 procenta.

Výsledky představují takzvanou media-net hodnotu reklamy, tedy vyfakturovanou hodnotu včetně agenturních provizí mediálních a reklamních agentur.

AIM funguje od roku 2005 a v současnosti má skoro tři desítky řádných členů. Patří k nim provozovatelé největších internetových portálů na Slovensku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK