Transakční terminály nabízejí celkem osm funkcí. Vedle příkazů k úhradě jsou to také např. dobití kreditu mobilního telefonu, změnu PIN na kartě nebo zjištění zůstatku na účtu. Terminály jsou zatím v pilotním provozu v jedenácti pobočkách České spořitelny, do budoucna se uvažuje o instalaci i v dalších obchodních místech banky.
„Transakční terminály představují novou generaci bezhotovostního placení. A to jednak díky nebývale rychlému vyřízením platby, a dále také z hlediska bezpečnosti, protože klient se před provedením transakce identifikuje platební kartou a zadáním PIN,“ uvedl Miloslav Křečan, ředitel Kartového centra České spořitelny. Klienti se s transakčními terminály naučí zacházet rychle, protože vzhledově i způsobem ovládání připomínají bankomaty České spořitelny, dodal Miloslav Křečan.
Transakční terminály skenují údaje ze spořitelních formulářů k příkazu k úhradě a dále z poštovních poukázek typu A České pošty. U dokladů SIPO České pošty, které mají čárový kód, klient přiloží kód ke čtečce na terminálu a údaje se okamžitě samy načtou. Klient může detaily platebního příkazu také zadat přímo přes klávesnici. Číslo účtu příkazce klient zadávat nemusí, automaticky se totiž předvyplní číslo účtu vázané k platební kartě, kterou se klient v bankomatu identifikoval.
Transakční terminál poskytuje celkem osm funkcí: zadávání příkazů k úhradě, dotaz na zůstatek, dobití kreditu mobilních telefonů, dotaz na stav konta Bonus programu ČS, změnu PIN kódu platební karty, aktivaci karty zaslané poštou, dotaz na limity karty, osobní menu: „Moje platby” – možnost přednastavení opakujících se plateb. Terminály jsou určeny pro všechny držitele platebních karet České spořitelny. Denní limit bezhotovostního převodu pro jednoho klienta je 199 999 Kč.
Příkazy k úhradě, ovšem bez možnosti skenování nebo načítání z čárového kódu, lze zadávat i ve všech bankomatech České spořitelny. Těch měla banka ke konci roku 2009 celkem 1218 po celé České republice.