Celkové tržby společnosti loni stouply o devět procent na 27,9 miliardy eur. V České republice a na Slovensku se ale snížily o pět procent na 1,7 miliardy eur.
Společnost Ahold Czech Republic nyní v Česku provozuje zhruba 280 supermarketů a hypermarketů Albert. Předloni byl Ahold třetím největším obchodním řetězcem v České republice.
Mluvčí Ahold Czech Republic Libor Kytýr dnes ČTK řekl, že loňská ztráta Aholdu v Česku a na Slovensku souvisí se značnými investicemi do tuzemské sítě prodejen Albert. "Součástí provedených investic byla změna značky Hypernova na Albert, rekonstrukce interiéru supermarketů a hypermarketů, intenzivní cenové kampaně pro zákazníky a v neposlední řadě také zmenšení prodejní plochy největších hypermarketů a uzavření 23 neziskových prodejen," podotkl Kytýr.
Ahold podle Kytýra masivně investoval v Česku kvůli tomu, aby tuzemským prodejnám Albert vytvořil stabilní pozici pro budoucí růst. "Právě rok 2009, tedy období probíhající světové krize, Ahold využil v ČR k přípravě na další úspěšný rozvoj. Umožnila mu to silná pozice na domácím trhu v Nizozemí a v USA," prohlásil Kytýr.
Někteří obchodníci již dříve kvůli vysokým prodělkům a tvrdé konkurenci z Česka odešli. Například Tesco koupilo tuzemské hypermarkety francouzské firmy Carrefour a supermarkety Edeka. Z prodejen Julius Meinl se staly obchody sítě Albert. Z Česka odešla také Delvita, jejíž prodejny získala skupina Rewe, provozující supermarkety Billa a Penny Market. Rewe koupila také tuzemskou síť diskontních prodejen Plus.