ŘSD pozici výkonného ředitele zrušilo už na konci loňského roku. Hala po dvouměsíčním zvažování odmítl nabídku, aby se stal vedoucím odboru Jednotného systému dopravních informací a ke konci února skončil v ŘLP pracovní poměr.
Hala se dostal do širšího povědomí poté, co média kritizovala jeho oslavu 30. narozenin v Občanské plovárně v Praze. Oslavy se zúčastnili zástupci velkých stavebních firem, kterým ŘSD v rámci veřejných zakázek rozděluje peníze. Hala se bránil tím, že akce byla charitativní; o její náklady údajně ve výši tři čtvrtě milionu korun se prý podělil se svými přáteli.
"Bez ohledu na okolnosti odchodu Michala Haly nelze zpochybňovat jeho schopnosti v oboru dopravního stavitelství. Problematice se věnoval dlouhých deset let, řadu projektů měl rozpracovaných," řekl serveru Brunclík, který tak chce, aby byla zachována kontinuita přípravy projektů.
Brunclík zároveň vyloučil, že by Hala měl nějaké rozhodovací pravomoci. Zdůraznil také, že do jeho kompetencí již nebude zahrnuta problematika vztahující se k zadávání veřejných zakázek dopravních staveb, ani účast ve výběrových komisí.
ŘSD uzavřelo s Halou mandátní smlouvu na dobu neurčitou, na základě které by měl v pozici mandatáře vykonávat inženýrskou činnost v několika oblastech. Klíčovou má být příprava projektů dálničních truck center a odpočívadel. ŘSD zvažuje, že bude nová kamionová centra a odpočívadla budovat ve spolupráci se soukromým kapitálem. Dále se má Hala věnovat například projektům v oblasti informačních systémů a inteligentních dopravních systémů, taktéž projektům zahrnujících úspory energie, píše Ekonom.
Z odměny 80.000 korun, kterou má Hala za svou práci dostávat, je 50.000 fixní měsíční odměna a 30.000 korun představuje paušální úhrada nákladů spojených s výkonem činnosti. "Podobných mandátních smluv s nejrůznějšími odborníky máme uzavřeny stovky. Nejde o nic mimořádného," řekl Ekonomu Brunclík.
ŘSD je státní příspěvková organizací; ročně přes ní protečou desítky miliard korun na výstavbu a údržbu silnic.