Magistrálu pracovníci Technické správy komunikací (TSK) zúžili 14. března loňského roku, do pravého jízdního pruhu umístili betonové zátarasy. Opatření si vymohla radnice Prahy 2, argumentovala špatným životním prostředím v ulici. Se zúžením ale nesouhlasila sousední Praha 4, přes jejíž území automobily do Legerovy proudí.
Obě městské části se pak několik měsíců přely, zda opatření pomohlo nebo ne. Každá si nechala vypracovat studii. Jejich závěry si vykládaly ve svůj prospěch. Nakonec situaci posoudila i TSK, která doporučila opětovné rozšíření. Upozorňovala na to, že kvůli opatření vzrostl provoz na objízdných trasách druhé i čtvrté městské části. Výbor dopravy, v kterém zasedají zastupitelé hlavního města, ale nakonec dal opačné doporučení.
Legerova ulice, kterou každý den projede několik desítek tisíc automobilů, měla být původně zúžena na půl roku. Magistrát nakonec na žádost Prahy 2 rozhodl o prodloužení zkušební doby na rok, aby mohly být posouzeny dopady v různých ročních obdobích.
Praha 2 začala bojovat proti množství aut na svém území i reklamní kampaní. Nad Legerovu a Sokolskou ulici nechala vyvěsit poutače, ve kterých řidiče vyzývá, aby zvolili do centra města jiný druh dopravy. Zaplatila si i spoty v rádiu.