Celkem se minulý měsíc prodalo 91.922 aut a dodávek, tedy o 42.948 kusů méně než před rokem. V desítce nejprodávanějších vozů devět příček patřilo vozům, které se vyrábějí v Rusku.
"Výsledky ze začátku roku jsou horší než před rokem. Částečně to lze vysvětlit tím, že loni se vyprodávaly zásoby ze skladů," uvedl Martin Jahn, místopředseda výboru automobilových výrobců AEB. Velké naděje vkládá do programu šrotovného, na jehož efektivnosti závisí výsledky příštích měsíců.
Škoda v únoru prodala 2207 aut, což je sice více než v lednu (1827 vozů), ale meziročně to představuje pokles o 42 procent. "Naším letošním cílem je přiblížit se k tříprocentnímu podílu na trhu, k čemu by měl napomoci hlavně model Yeti. Jeho prodeje však v únoru teprve odstartovaly, prodalo se padesát kusů," řekl ČTK Petr Janeba, vedoucí Škody Auto v Rusku. V březnu a v dubnu očekává pod vlivem šrotovného mírné zlepšení, ale předpokládá, že odbytová čísla by se měla loňsku vyrovnat až v květnu.
Prodej aut v Rusku se loni snížil o téměř polovinu a zaznamenal nejprudší propad z předních ekonomik. Rusko přitom ještě v roce 2008 bylo na nejlepší cestě stát se co do počtu prodaných aut největším trhem v Evropě. Poté však zemi prudce zasáhla finanční a ekonomická krize, která způsobila recesi, tisíce lidí připravila o práci a zhoršila přístup k úvěrům.
Od 8. března lze při nákupu nového vozu smontovaného v Rusku získat prémii 50.000 rublů (asi 31.000 Kč) za odevzdání vozu staršího deseti let. Deset miliard rublů ze státního rozpočtu tak má podpořit prodej 200.000 nových aut. Zákazníci mají na výběr více než 60 modelů, včetně škodovek z továrny v Kaluze.