Letos dráhy uvedou do provozu nové vlaky za více než 4,5 miliardy korun. Loni byla částka podobná. Dalších více než půl miliardy dá dopravce jako zálohu na vlaky, které obdrží v roce 2011.
Cestující se letos dočkají například 11 nových pantografů City Elefant, 78 opravených rychlíkových vagonů nebo 46 krajských motoráků Regionova. V dalších letech by se měly na českých kolejích objevit například nízkopodlažní motorové vozy pro rychlost až 120 km/h, nízkopodlažní soupravy pro regionální dopravu nebo pantografy pro rychlost až 160 km/h.
Zrychlenou obnovu vozového parku chtějí dráhy financovat z bankovních úvěrů, emisí dluhopisů, za pomoci leasingu nebo z evropských fondů. Zastaralé vlaky patří k největším problémům drah, průměrné stáří překročilo 26 let, některým soupravám přitom už táhne na padesát.