Zavedení elektronických vinět od příštího roku potvrdila v úterý sněmovna, zákon ovšem počítá s placením za časové období, stejně jako je tomu u nalepovacích známek. To však podle odborníků valný smysl nemá, navíc to bude dražší než systém samolepek.
"Poslanci schválili takový návrh, který bude v prvních letech skutečně ztrátový. Lze očekávat, že ve výhledu řekněme do roku 2016 se ta ztráta bude pohybovat od čtyř do osmi miliard korun," prohlásil Moos, podle kterého elektronický systém není zdaleka tak výhodný jako stávající řešení mýtného, které má mít do roku 2016 čistý výnos 22 až 23 miliard korun. "Zatímco v případě toho elektronického řešení je to pouhých 14 miliard korun," upozornil.
Ztráta nového elektronického systému by podle ředitele úseku provozovatele elektronického mýta Ředitelství silnic a dálnic Václava Nestrašila zkrátila příjmy Státního fondu dopravní infrastruktury, který dotuje stavbu a údržbu dálniční sítě.