Francouzským společnostem se nelíbí, že poté, co uživatel internetového vyhledávače tato klíčová slova zadá, kromě tradičního výsledku hledání se mu zobrazí i reklama na internetové stránky firmy, která možnosti spojit své jméno s konkrétními slovy či slovními spojeními využila. Soud však na podobné praxi neshledal nic nelegálního.
Dnešní rozsudek však neznamená, že Louis Vuitton a další firmy přestanou usilovat o zákaz této služby, kterou Google nazývá AdWords. Se svojí žalobou se totiž původně obrátili na francouzský soud, který se ovšem dotázal právě nejvyššího soudu Evropské unie. Šance výrobců luxusního zboží a dalších firem však od začátku nebyly příliš vysoké.
Generální advokát, jehož názorem se v drtivé většině řídí i konečný verdikt k soudu, se již v loňském roce postavil za americkou společnost. "Google se nedopustil porušení ochranných známek, když umožňuje zájemcům, aby si prostřednictvím AdWords vybrali libovolná klíčová slova," uvedl tehdy. Podle něj samotným vybráním klíčových slov ve vyhledávači se neuskutečňuje prodej výrobku, ani objednání služby. Google prý navíc vybrané značky nijak nepoškozuje.