Většinu prostředků FIFA vydělává prodejem marketingových a televizních práv z Mistrovství světa ve fotbale. „Prezident FIFA Sepp Blater prezentoval na tiskové konferenci v Curychu finanční výkazy za rok 2009 s informacemi, že stav financí byl prověřen rozhodnutím o konání vrcholného sportovního podniku v Jižní Africe v roce 2010 a že organizace bude distribuovat tzv. bonusy v hodnotě 56 mil. USD svým 208 napojeným národním subjektům a šesti konfederacím,“ uvádí Ing. Josef Stoulil, analytik CAPITAL PARTNERS.
Asociace FIFA nepodléhá daňové povinnosti a své rezervy buduje od roku 2003. Další vytváření rezerv neplánuje a do budoucna by je chtěla použít pro rozvoj fotbalu. Rezervy potřebuje na ochranu proti případným finančním šokům, jako např. zrušení světově nejvíce sledované sportovní události World Cup. „Na letošní Mistrovství světa v Jižní Africe byla prodána komerční práva v celkové hodnotě 3,4 mld. USD, což je o 30 % vyšší cena než na poslední akci v Německu v roce 2006,“ uvádí Ing. Josef Stoulil, analytik CAPITAL PARTNERS.
Na tyto komerčně zajímavé akce se snaží prosadit především velké firmy s dostatečným marketingovým rozpočtem. Hlavními partnery jsou tak Coca-Cola, Sony Corp. a VISA Inc. Smluvní podmínky se sponzory a příprava sportovišť v Jižní Africe však nebyly lehkou záležitostí. Výstavba infrastruktury se zpožďovala a náklady se vyšplhaly na vyšší úroveň, než se původně předpokládalo. Dodatečné fondy v objemu 50 – 100 mil. USD tak budou poskytnuty místním organizátorům k zajištění perfektního zahájení MS dne 11. června 2010.
„Zaměstnanci FIFA obdrželi za minulý rok 49,6 mil. USD, což je 16% nárůst oproti roku 2008,“ uvádí Ing. Josef Stoulil, analytik CAPITAL PARTNERS a dodává: „Varování před přehnaným optimismem však přichází z úst interního auditora Carra, který říká, že finanční rizika převyšují až několikrát roční výdělek 1 mld. USD.“ Úroveň rezervního kapitálu by tak např. pokryla pouze náklady příštího roku a půl.