Dvanáctikilometrový úsek mezi Táborem a Doubím u Tábora dokončila správa železnic loni v létě, unie jí nyní část nákladů proplatí zpětně v rámci Operačního programu Doprava (OPD).
Nejvýznamnější je zřejmě proměna zmíněné trati z jednokolejné na dvoukolejnou a zvýšení maximální rychlosti vlaků na 160 kilometrů v hodině. Rekonstrukce se dočkaly stanice Tábor, Planá nad Lužnicí a Sezimovo Ústí. Celkové náklady byly 3,6 miliardy korun.
OPD je největším českým operačním programem, v jeho rámci může Česká republika čerpat z evropských fondů v letech 2007 až 2013 zhruba 150 miliard korun.
Zatímco menší žádosti schvaluje ministerstvo dopravy, takzvané velké projekty, jejichž hodnota přesáhne 50 milionů eur (1,3 miliardy Kč), musí projít schvalovacím procesem v Bruselu.
První dva velké projekty z oblasti dopravy - rovněž železniční - schválila komise v prosinci. Celkem šlo o čtyři miliardy korun na modernizaci tratí Benešov - Strančice a Letohrad - Lichkov.