Kolínská automobilka, jejíž výroba šla zatím jen nahoru, dosud výpadek objednávek příliš nekomentovala, píše MfD. Viceprezident TPCA Jiří Černý ale potvrdil, že firma ruší původně naplánovanou dubnovou výrobu. "A to v rámci flexibility, kdy se nám trochu hýbou objemy. Výroba se měsíc od měsíce hodně liší," řekl deníku Černý.
Toyota zažívá letos na evropských trzích velký propad, který z velké části způsobily šrámy na pověsti kvůli svolávání aut do servisu. Podle statistik Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) letos v únoru klesly prodeje Toyoty o 20 procent, zatímco celý trh rostl o 3,2 procenta.
Na českém trhu, kde se vozům z Kolína dlouhodobě příliš nedaří, se prodalo za první dva měsíce jen 15 vozů Aygo. Značky Citroën a Peugeot, které se v Kolíně také vyrábějí, zatím problém s odbytem nemají, uvedla MfD.
Kolínská automobilka TPCA loni zvýšila tržby o 5,8 procenta na 51,8 miliardy korun. Zisk před zdaněním stagnoval na 1,4 miliardy Kč.
Kvůli poklesu poptávky po kolínských vozech už mění svůj postoj v kolektivním vyjednávání i odboráři v automobilce. Jako pravděpodobné se podle deníku jeví, že se smíří s nižším růstem platů, než původně chtěli. Výměnou za to chtějí garanci pracovních míst i pro případ, že by odbyt začal klesat ještě více. "S vedením firmy jsme se domluvili, že nebude moci nikoho propustit pro nadbytečnost," řekla dnešní MfD šéfka odborů Ludmila Kodlová.
jap