...kapitálu
* Celkové náklady nákupu automobilky Volvo až 2,7 mld dolarů
* Polovina prostředků půjde z Číny, polovina ze zahraničí
* Výroba vozů Volvo zůstane ve Švédsku
PEKING/HONGKONG, 30.března (Reuters) - Zhejiang Geely Holding Group v úterý uvedla, že je připravena napumpovat do divize Volvo, již kupuje od Fordu <F.N>, až 900 milionů dolarů v rámci plánu na vrácení švédské automobilky do černých čísel.
Největší čínská soukromá automobilka si pro tuto historickou transakci zajistila 2,7 miliardy dolarů na dříve oznámenou nákupní cenu 1,8 miliardy a dodatečných 900 milionů provozního kapitálu, řekl novinářům v Pekingu finanční ředitel Yin Daqing.
Daqing dodal, že polovinu peněz poskytnou zdroje v Číně, zatímco zbytek bude pocházet ze zdrojů v zahraničí.
Ze širšího úhlu pohledu automobilka Geely v rámci plánu restrukturalizace Volva švédské automobilce poskytne potřebný prostor, aby se přehoupla do zisku, přičemž záměrem bude těžit z rychlého růstu čínského trhu, uvedl předseda představenstva automobilky Geely Li Shufu.
"Zisku dosáhneme pouze v tom případě, jestliže rozšíříme podnikání, a snížíme tak náklady na jednotlivé vozy," řekl Li v Pekingu novinářům poté, co se vrátil ze Švédska, kde jeho společnost podepsala smlouvu o koupi automobilky Volvo. [ID:nLDE62R08N]
Zároveň dodal, že obě značky zůstanou oddělené, a Volvo a Geely tak budou nadále vyrábět vlastní vozy.
"Volvo pochází ze severní Evropy a má kořeny ve Švédsku. Pokud bychom ho vyrvali z této půdy, nebude již Volvem," řekl Li. "Vztah mezi Geely a Volvem bude v budoucnu jako vztah mezi bratry, nikoli jako mezi otcem a synem."
Geely, což v čínštině znamená slibný či šťastný, při oživení ztrátové švédské automobilky hodně spoléhá na domácí čínský trh, přičemž plánuje zdvojnásobit výrobu vozů Volvo postavením nové velké továrny v Číně.
Vlastnit globální značku jako Volvo automobilce Geely také umožní vylepšit svůj obraz v Číně, kde je spíše známa jako výrobce malých levných automobilů, a vyrovnat se větším, státem vlastněným, konkurentům, kteří uzavřeli partnerství s automobilkami GM [GM.UL] a Volkswagen <VOWG.DE>.
Čína v loňském roce předstihla Spojené státy, a stala se tak největším automobilovým trhem na světě, když prodeje vzrostly o 46 procent na rekordních 13,6 milionu vozů díky ekonomickým pobídkám Pekingu, jež měly za globální recese podpořit spotřebu.
(Autoři: Michael Wei, Doug Young; Přeložil: Tomáš Doležel)