"Vzhledem k výraznému poklesu poptávky po stavebních pracích si dosaženého hospodářského výsledku velmi vážíme," uvedl předseda představenstva a generální ředitel Eurovie CS Martin Borovka.
Skladba zakázek společnosti je podobná jako v minulých letech, s 56 procenty převládají silniční stavby. "Roste objem kolejových staveb, výstavba a rekonstrukce železničních a tramvajových tratí. Jejich podíl je na celkových zakázkách již čtvrtinový," řekl obchodní ředitel Eurovie CS Zdeněk Synáček.
Mezi nejvýznamnější loni dokončené zakázky firmy patří výstavba rychlostní silnice R1 mezi slovenskými městy Žarnovica - Šášovské Podhradie, obchvat České Skalice, rekonstrukce Sokolovské ulice v Karlových Varech nebo nový most přes jihočeskou Malši v Roudném.
"Ze zahájených projektů bych zmínil hlavně PPP projekt rychlostní silnice R1 na Slovensku. Jsme rádi, že se nám podařilo rozběhnout první projekt podobného typu v regionu a pevně věřím, že se spolupráce soukromého a veřejného sektoru rozběhne i v České republice," poznamenal šéf firmy. Společnost pracuje také například na modernizaci železniční trati Votice - Benešov u Prahy nebo na propojení Strahovského tunelu a budovaného tunelu Blanka.
Firma chce letos pokračovat v konsolidaci skupiny, kterou zahájila už v minulém roce. Obalovny a lomy se staly jednou ze šesti oblastí skupiny a podléhají jednotnému vedení. V letošním roce se skupina rozšíří o další dva nové závody. Završením fúze s firmami ODS - Dopravní stavby Ostrava a Eurovia Brno totiž vzniknou závody Ostrava a Brno. Slovenská společnost Eurovia - Cesty se loni přejmenovala na Eurovia SK.
Eurovia CS se specializuje na dopravní a inženýrské stavby. K poslednímu dni loňského roku firma zaměstnávala 4312 lidí, což je meziročně mírný nárůst. Hlavním akcionářem firmy je francouzská společnost Eurovia patřící do koncernu Vinci. Ten v Česku ovládá ještě například stavební firmy SMP CZ nebo Průmstav.