Z kladných vlivů se nejvíce firem (28 procent) zmínilo o zefektivnění výroby či poskytování služeb. Eliminování skryté přezaměstnanosti uvedlo jako hlavní pozitivní účinek krize osm procent podniků, inovace a změnu portfolia výrobků či služeb sedm procent a nalezení nových trhů šest procent společností.
Na 36 procent firem neměla recese podle jejich vyjádření žádný kladný dopad. Zbylé firmy jmenovaly méně četné pozitivní důsledky ekonomické krize. Podniky mohly v odpovědi uvést pouze jeden hlavní pozitivní dopad.
"Krize nastartovala v mnoha podnicích ozdravné a očistné procesy a přinutila je hledat nové a netradiční postupy. Proto jsme se rozhodli v rámci našeho nového projektu Krizi navzdory najít, ocenit a medializovat ty malé a střední firmy, které nejúspěšněji dokázaly na ekonomickou recesi zareagovat,“ uvedl prezident komory Petr Kužel.
Expertní záštitu nad projektem převzala mezinárodní auditorská společnost PricewaterhouseCoopers (PwC). Nejlepší firmy vybere v červnu porota složená z expertů HK ČR, PwC, ostatních partnerů projektu a dalších významných hráčů z podnikatelského prostředí.