Ve svých zpřesněných odhadech ZenithOptimedia uvedla, že krizí nejvíce postižené trhy, které se vrátí k růstu reklamních investic v průběhu roku 2011, se stabilizovaly. K oživení reklamních výdajů prý dojde postupně v období následujících tří let, s odhadovaným nárůstem 4,1 procenta v roce 2011 a 5,3 procenta v roce 2012.
Podíl výdajů na internetovou reklamu celosvětově vzroste z 12,6 procenta v roce 2009 na 17,1 procenta v roce 2012.
"Pro Českou republiku odhadujeme v prvním pololetí 2010 ještě pokles reklamních výdajů o pět až deset procent proti stejnému období roku 2009," řekl ředitel ZenithOptimedia Praha Petr Majerik. Nicméně v případě optimistické varianty dalšího vývoje by podle něj oživení mohlo nastat již od září 2010. Celoroční výdaje za rok 2010 by v takovém případě mohly mírně překonat inzertní objemy z roku 2009, dodal.
V oblastech, kde většina zadavatelů loni rovnoměrně snížila své reklamní výdaje, by však podle Majerika musela nastat situace, kdy jeden či dva z nich budou chtít využít krizi tím, že své rozpočty nečekaně navýší. "To by mohlo vyvolat následnou řetězovou reakci a skokově navýšit poptávku po reklamním prostoru,” podotkl.
Globální výdaje do reklamy - podíly na trhu v médiích v procentech: 2008 2009 2010 2011 2012 noviny 25,1 23,1 21,7 20,6 19,4 časopisy 11,6 10,3 9,6 9,1 8,6 televize 38,1 39,4 40,3 40,6 40,6 rozhlas 7,7 7,7 7,5 7,3 7,3 kino 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 venkovní reklama 6,6 6,5 6,5 6,5 6,5 internet 10,5 12,6 13,9 15,4 17,1
zdroj: ZenithOptimedia