"Cílem předpokládané obchodní transakce je plné zachování současné produkce v obou závodech a zachování všech pracovních míst včetně zajištění stabilního odbytu pro české producenty mléka," uvedl Bigot v tiskové zprávě.
Ekonomická krize podle něj způsobila v regionu střední Evropy převis firemních výrobních kapacit skupiny Bel. V reakci na tento vývoj se společnost Bel Eastern Europe přizpůsobila celosvětové obchodní strategii skupiny Bel a zaměřila se výhradně na silné domácí značky Želetava, Smetanito a Matador a mezinárodní značky, jako jsou Veselá kráva, Leerdammer, Kiri a Babybel. Logickým důsledkem pak bylo rozhodnutí nabídnout Jaroměřickou skupinu k prodeji včetně nedávno získaných místních značek Faun, Fénix a dalších.
Jaroměřická skupina se se zpracováním 87 milionů litrů mléka a výrobou 15.600 tun sýrů v roce 2009 zařadila mezi prvních deset hráčů v segmentu tvrdých sýrů v Česku. Celkem zaměstnává 275 lidí. V roce 2009 dosáhla ročního obratu kolem jedné miliardy korun. Na českém trhu působí skupina Bel prostřednictvím společnosti Bel Sýry Česko; produkci sýrů zajišťuje výrobní závod v Želetavě.
Skupina Bel s 11.500 zaměstnanci a 30 dceřinými společnostmi se řadí mezi přední světové producenty značkových sýrů. Své produkty vyrábí ve 27 závodech po celém světě a prodává je ve 120 zemích. Obrat skupiny Bel dosáhl v roce 2009 přibližně 2,2 miliardy eur.