Smlouva obsahuje také závazek TPCA, že do 31. března 2011 nepropustí žádného kmenového zaměstnance pro nadbytečnost v případě snížení výroby.
"Dohodnutý mzdový růst je nad očekávaným vývojem inflace. Příslib zachování pracovních míst je jasným důkazem, že hlavní principy kolektivního vyjednávání se zástupci zaměstnanců byly naplněny," komentoval výsledky smlouvy prezident TPCA Satoši Tačihara.
Předsedkyně odborů Ludmila Kodlová už dříve ČTK řekla, že průběh vyjednávání byl hektický a poprvé v historii TPCA a odborů do něj vstoupila i exekutiva. Konečná dohoda je kompromisem, na nějž odbory přistoupily také v důsledku zpráv o poklesu odbytu aut TPCA. V současnosti je odborově organizovaná asi čtvrtina z 3600 zaměstnanců firmy.
TPCA loni vyrobila 332.489 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1, což představovalo meziroční nárůst výroby o 2,5 procenta. Tržby se zvýšily o 5,8 procenta na 51,8 miliardy korun. Zisk společnosti před zdaněním činil 1,4 miliardy korun.
TPCA je společným podnikem firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën. V roce 2005 zahájila výrobu v průmyslové zóně Kolín - Ovčáry. Průměrná mzda loni dosáhla 30.800 korun, u dělnických pozic 26.800 korun.