Největším trhem skotské zůstávají Spojené státy, kam loni dodávky vzrostly o 13 procent na 419 milionů liber. Dodávky tak vyrovnaly dosud rekordní hodnotu z roku 2007, přestože ekonomická recese odrazovala pijáky od návštěv barů a restaurací.
O 18 procent se zvýšila hodnota vývozu whisky do Střední a Jižní Ameriky, z toho o 73 procent do Venezuely. Export do Afriky se zvýšil o šest procent, naproti tomu hodnota vývozu do Evropské unie klesla o jedno procento. Export do Asie se snížil o devět procent, z toho do Jižní Koreje o 24 procent.
Odvětví v poslední době podniklo kroky k vyjasnění otázek označování a ochrany před padělky. Šéf SWA Gavin Hewitt očekává, že nová pravidla přispějí k dalšímu růstu odbytu a pomohou jak výrobcům, tak spotřebitelům. "Do značné míry to ochrání skotskou před padělky a zajistí, aby spotřebitelé věděli, co pijí a měli jistotu, že pokud si něco vyberou, tak to také dostanou," řekl Hewitt agentuře Reuters.
Nová pravidla byla schválena v listopadu a zahrnují požadavek, aby sladové whisky z jediné palírny byly plněny do lahví ve Skotsku a jasně udávaly, ze které palírny pocházejí. Většina sladových whisky se jmenuje podle palíren, které se zase jmenují podle svého místa. Podle Hewitta však existují whisky označené podle míst, kde palírny nejsou. Pravidla rovněž určují, jak označovat whisky podle kategorie a stáří.
Výrobci například nebudou nadále moci označovat whisky slovem "pure" - čistá, protože z něj není patrné, zda jde o sladovou whisky z jedné palírny, sladovou míchanou nebo běžnou míchanou whisky. Sladové míchané jsou směsí sladových čili ječmenných whisky z různých palíren, neobsahují však žádnou obilnou, tedy pšeničnou nebo kukuřičnou whisky. Ty tvoří naopak značný podíl u míchaných typů, jimž vévodí nejznámější světové značky jako Johnnie Walker nebo Ballantine's.
Kvůli novým pravidlům musel například koncern Diageo změnit označení své populární značky sladové míchané whisky Johnnie Walker Green Label, jejíž slogan zní "The Art of Pure Malt" (Umění čistého sladu). Výrobci mají na změnu značení dva roky.
Skotská whisky se podílí na britském exportu potravin a nápojů celou čtvrtinu. U Skotska dosahuje podíl whisky v této kategorii 80 procent.