"Kvůli uzávěrám v jiných evropských městech muselo být již v počátku dne zrušeno 20 dnešních letů, v důsledku uzavření pražského letiště neodletí dalších 80 letů," řekla Hejsková. Seznam zrušených letů bude aktualizován na internetových stránkách aerolinií.
ČSA na Ruzyni otevřely deset odbavovacích přepážek, kde cestujícím radí, jak se dostat do cíle po zemi. Z toho těží České dráhy, kterým se dnes v Praze na Hlavním nádraží zvýšil zájem o mezinárodní jízdenky, především do Německa, o desítky procent.
Cestující ČSA si mohou letenky bezplatně překnihovat na jiný termín, případně dostanou peníze zpět bez storno poplatků. Provoz na kontaktním centru firmy dnes narostl desetkrát oproti běžnému dni. Přestupujícím pasažérům, kteří v Praze na letišti uvízli, zaplatí dopravce ubytování.
Škody sčítá i další český dopravce, kterým je Travel Service. Ten musel dnes zrušit několik pravidelných letů, které provozuje pod značkou Smart Wings. Jak uvedla mluvčí Vladimíra Dufková, rovněž Travel Service umožní cestujícím bezplatné překnihování, případně vrátí celou zaplacenou částku. Firma rovněž řeší situaci klientů cestovních kanceláří, které využívají charterových letů TS.
Jak dnes upozornilo Evropské spotřebitelské centrum, cestující nemají právo na finanční kompenzaci v případě zrušení či zpoždění letu, neboť řádění živlů nemohou letecké společnosti předvídat. "Pasažéři mají především právo na informace a právo na poskytnutí asistence, tedy na občerstvení, stravu a v nutných případech i na zajištění ubytování. Dále mají cestující možnost výběru mezi refundací ceny letenky při zrušení letu nebo přesměrováním do jejich cílové destinace, pokud je to možné,“ uvedl ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR Tomáš Večl.