Společnost dm drogerie markt v hospodářském roce 2009 otevřela v Česku 21 nových prodejen, jejichž počet tak loni v září vzrostl na 168. "V následujícím roce plánuje společnost dm drogerie markt otevřít 32 nových prodejen," stojí ve výroční zprávě.
Češi kvůli krizi sice začínají šetřit a odkládají například větší investice, podle jednatele dm drogerie markt Gerharda Fischera si to ale vynahrazují nákupem různých drobností, z čehož těží právě drogistické řetězce. "Malý luxus v podobě nové vůně nebo speciální pečující kosmetiky slouží v tomto případě jako náhrada za to, co si člověk nemůže dopřát," uvedl.
Společnost dm drogerie markt loni v Česku investovala 409 milionů korun. Z toho 177 milionů korun připadlo na investice do expanze a 165 milionů korun na přístavbu centrálního skladu. Do nové centrály investovala dalších 25 milionů korun a do informačních technologií 42 milionů korun.
Firma dm drogerie markt byla založena v roce 1992. Jejím stoprocentním vlastníkem je společnost dm Rakousko. Skupina dm měla na konci loňského září v Evropě celkem 2221 drogerií, kterých bylo meziročně o 200 více. Koncern dm v účetním roce 2009 zvýšil obrat o 540 milionů eur na 5,211 miliardy eur.
Obliba specializovaných drogerií v posledních letech u českých zákazníků roste. Zatímco v roce 1998 je při nákupu drogistického zboží a kosmetiky preferovalo 26 procent, tak předloni to bylo již 39 procent.
Tržby čtyř největších drogistických řetězců p.k. Solvent, dm drogerie markt, Rossmann a Schlecker předloni ve srovnání s rokem 2007 podle předběžných údajů Incoma GfK a časopisu Moderní obchod vzrostly o 1,8 miliardy korun na rekordních 13,7 miliardy korun. Čtveřice společností na konci roku 2008 v ČR provozovala zhruba šest stovek drogerií.