Čtvrtletní výsledky byly podpořeny snížením nákladů a mírným nárůstem prodeje. Společnost potvrdila, že v letošním roce počítá s postupným oživením poptávky na svých hlavních trzích. Volvo je druhým největším výrobcem nákladních vozů na světě po německém konkurentovi Daimler.
Trhy s nákladními automobily v Severní Americe a Evropě loni utrpěly nejvýraznější propad za několik desetiletí, protože světová finanční krize ukončila několikaleté období levných úvěrů na nákup vozidel a způsobila hospodářský útlum po celém světě.
V posledních čtvrtletích se nicméně poptávka po nákladních automobilech díky hospodářskému oživení stabilizuje. Volvo nadále předpokládá, že trh s nákladními vozy v Evropě letos stoupne o zhruba desetinu a v Severní Americe dokonce o 20 až 30 procent.
Volvo vyrábí kromě nákladních vozů rovněž autobusy, stavební zařízení, motory a součástky pro letecký průmysl. Divizi osobních vozů Volvo Car prodala automobilka v roce 1999 americké společnosti Ford Motor. Ta se nedávno dohodla na jejím prodeji čínské firmě Geely.