UAL a Continental vedou jednání o případném spojení, které by provedly výměnou akcií. Zdroj agentury Reuters řekl, že v takovém případě se nepočítá s žádnou prémií k tržní ceně.
Odborníci předpokládají, že propojení UAL a Continentalu by mohlo pomoci stabilizovat v USA odvětví letecké dopravy. Řada lidí si ale také myslí, že společnost UAL vstoupila do jednání s US Airways záměrně, aby přinutila Continental jednat. Spojení s Continentalem je totiž podle expertů pro UAL výhodnější. Rozhodnutí US Airways ukončit jednání ale zase může vedení UAL zkomplikovat rozhovory s Continentalem.
"Kolem United a Continentalu tak vzniká jakýsi pocit nevyhnutelnosti," uvedl odborník na dopravu Joe Schwieterman z Univerzity Vincence z Pauly v Chicagu. "United už nemohou srovnávat jedny aerolinky s druhými a odejít s nejlepší nabídkou," vysvětlil.
Mluvčí UAL i Continentalu nechtěly zprávy o postupu v jednání komentovat. Zdroj, z jehož informací čerpá agentura Reuters a který si nepřál být jmenován, upozornil, že jednání mají soukromý charakter.
Největší leteckou společností světa je v současné době americká Delta Air Lines. Pokud se však UAL s Continentalem dohodnou, pořadí se změní. Část expertů tvrdí, že taková integrace by byla jednodušší, než se snažit o sloučení UAL a US Airways. Firmy prý mají kompatibilnější strukturu tras a lépe by využily i pracovní sílu.