Rekonstrukce trati se uskuteční od května do října v úseku od Klamovky až po konečnou v Řepích. Peníze na rekonstrukci poskytne také Evropská unie prostřednictvím dotace z operačního programu Konkurenceschopnost Praha.
Tramvajová síť v Praze zahrnuje v současnosti 141,6 kilometru tratí. Hlavní město v posledních letech preferuje rekonstrukce tramvajových tratí před výstavbou nových tratí. Za poslední čtyři roky bylo vybudováno pouze 0,8 kilometru trati v úseku Laurová - Radlická.
"Situace v rozvoji sítě tramvajových tratí je již několik let negativně ovlivněna prvořadě špatnou situací ve finančních zdrojích, vliv zde v této souvislosti samozřejmě mají i finanční dopady stanovené preference výstavby metra," uvádí se v materiálu, který v březnu dostal výbor dopravy pražského zastupitelstva.
Životnost tramvajových tratí je podle materiálu zhruba 30 let. Mnohé tratě jsou v současnosti ve špatném technickém stavu, město proto musí především opravovat. Podle materiálu je kvůli technickému stavu na některých místech omezena rychlost projíždějících tramvají, někde hrozí i úplně zastavení provozu. "S přihlédnutím ke stáří konkrétních částí kolejové sítě by mělo být v příštích deseti letech ročně rekonstruováno až 20 kilometrů tratí (jednokolejně)," píše se dále v materiálu.
Kromě běžné údržby se během oprav zpravidla snižuje hlučnost tratí, budují se bezbariérové zastávky a zvyšuje bezpečnost provozu.
Objem veřejných stavebních zakázek se za letošní první čtvrtletí podle údajů inženýrské a poradenské společnosti ÚRS Praha meziročně snížil o 43,5 procenta na 22,3 miliardy korun. Nejvíce se propadly veřejné zakázky do dopravních staveb, a to o 77 procent na 4,6 miliardy korun.