Celkové škody nicméně mohou být ještě vyšší, než odhaduje Evropská komise. Podle něj suma 2,5 miliardy eur zahrnuje údaje od leteckých dopravců a od dvou velkých cestovních kanceláři. Uzavření leteckého prostoru však negativně poznamenalo například i tržby hotelů. Nad Evropou se zastavila i nákladní letecká doprava, škody tak mohly utrpět i další sektory evropské ekonomiky.
Kallas rovněž zdůraznil, že státy mohou aerolinkám pomoci i jinak než přímou finanční injekcí a mimořádně mohou upravit pravidla pro letecký provoz. Státy tak například mají zajistit, že letečtí dopravci si udrží letištní sloty, které nemohly využít během uzavření části evropského leteckého prostoru. "Členské státy EU by měly být schopné udělit dočasné výjimky z omezení v případě leteckých řádů. Jde například o omezení, která se týkají nočních letů. Je důležité, aby se všichni pasažéři dostali domů co nejrychleji a nákladní letecká doprava se dostala zpět do normálu," uvedl eurokomisař pro dopravu.