Právě kvůli neznámým vlastníkům je plzeňská Škoda trvale terčem kritiky, protože profituje z veřejných zakázek. Škoda je mimo jiné dodavatelem Českých drah a dopravních podniků velkých měst.
"Změna (vlastnické struktury), kterou zmiňujete, je součástí restrukturalizace společnosti po prodeji Škody Power. Jejím cílem bylo reorganizovat strukturu a vydělit společnosti aktivní v dopravním strojírenství," řekl Ekonomu mediální zástupce Škody Miroslav Novák.
Jak nedávno zjistila Mladá fronta Dnes, švýcarští vyšetřovatelé podezírají Appian, že na privatizaci Škodovky v roce 2003 použil miliardu korun nezákonně "vytaženou" z Mostecké uhelné společnosti.
Škoda Holding nedávno prodala energetickou divizi Škoda Power jihokorejské skupině Doosan. Transakce anonymním majitelům Škodovky vynesla 11 miliard korun. Z původního velkého holdingu tak zůstala pouze divize Škoda Transportation, kterou majitelé nemají v úmyslu prodávat, naopak uvažují o dalších akvizicích v okolních zemích.