ROZHOVOR-CME si počká na oživení, než začne s akvizicemi

07.05.2010 | , Reuters
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

* Generální ředitel říká, že si firma podrží...

...hotovost

* CME <CETV.O> <CETVsp.PR> si je jista výhledem, cíli

* Zaměřuje se na organický růst, domácí trhy

Jason Hovet

PRAHA, 7.května (Reuters) - Mediální společnost Central European Media Enterprises (CME) si ponechá rezervní hotovost a nepustí se do akvizic, dokud se neukáže, že je oživení reklamních trhů stabilní, uvedl v pátek generální ředitel.

Adrian Sarbu řekl v rozhovoru pro Reuters, že si je jistý novým, sníženým výhledem a cíli, jež jsou horší, než čekal trh a srazily ve středu akcie vlastníka televize Nova o 21,3 procenta.

Sarbu řekl, že si CME podrží hotovost, která činila na konci března 494,4 milionu dolarů.

"Vzhledem k situaci na našich trzích v prvním a druhém kvartálu, dokud neuvidíme stabilní oživení, na hotovostní rezervy nesáhneme," řekl Sarbu. "Chceme být chráněni do doby, než uvidíme, že se trhy probouzí."

"Dnes chceme fungovat co nejefektivněji, abychom vybředli z krize, abychom rostli organicky, protože to nevyžaduje vysoké náklady. Jakmile se věci rozběhnou, rozhlédneme se, a uvidíme, jaké možnosti se nabízejí."

Skupina není zastoupena v Polsku, největší ekonomice střední Evropy, jež se loni jako jediná země v Evropské unii vyhnula recesi. Sarbu nicméně řekl, že tato země nepředstavuje pro CME cíl, protože tamní trh je již zaplněn.

CME, kterou z části vlastní konglomerát Time Warner <TWX.N> a americký finančník Ronald Lauder, se potýká s poklesem výdajů na televizní reklamu od konce roku 2008, kdy finanční krize zpustošila kdysi kvetoucí trhy a během loňského roku stlačila náklady na reklamu o 30 procent.

Existuje tak značný prostor pro zotavení a CME očekává, že se výdaje na reklamu vrátí na úroveň před krizí nejdříve v roce 2012. Sarbu řekl, že oživení jen musí nabrat tempo.

"Jakmile naberou výdaje (na reklamu) trochu rychlost, pak se to pořádně rozjede, ať už k tomu dojde na podzim, nebo v příštím roce," řekl.

RŮST VE DRUHÉM POLOLETÍ

Společnost působící v šesti zemích střední a východní Evropy předpokládá, že oživení výdajů na reklamu ve druhém pololetí vynahradí pokračující sestup z první poloviny roku, a trh tak za celý rok vykáže stagnaci.

"Výhled a cíle reprezentují náš dnešní silný pohled," řekl Sarbu. "Rozhodně doufáme, že nás čeká vzestup... Máme úplný potenciál, abychom zachytili jakýkoli vzestup trhu."

Výhled na stagnaci trhu za celý letošní rok překvapil mnohé analytiky, kteří počítali s cíli zveřejněnými v říjnu, kde CME předpokládala růst trhu o 2 až 6 procent.

CME ve středu uvedla, že čeká letos nárůst tržeb na 790 až 820 milionů dolarů ze 714 milionů loni, tento výhled však zůstal pod odhady většiny analytiků. [ID:nLDE64321F]

Společnost letos opustila ztrátový ukrajinský trh a v dubnu dokončila akvizici bulharské bTV za 413 milionů dolarů.

Sarbu řekl, že se nyní soustředí na domácí trhy, mezi nimiž zaujme Bulharsko třetí pozici za Českem a Rumunskem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK