...prodejní pobídky rychle přitáhly americké zákazníky zpět do autosalonů po dosud nejhorší krizi firmy se svoláváním vozů k opravám.
Toyota současně předpověděla 90procentní nárůst provozního zisku ke konci března 2011. Tato prognóza však činí jen o málo více než polovinu odhadu trhu, a poukazuje tak na trvalou opatrnost s tím, jak největší výrobce aut na světě čelí řadě překážek na cestě ke zvyšování ziskovosti.
Toyota navíc nese břímě právních nákladů o neznámé výši a také výdajů na opětovné získání zákazníků poté, co na celém světě svolala od října zhruba 8 milionů vozů kvůli opravám zasekávajícího se pedálu plynu. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Srovnávací data StarMine: http://r.reuters.com/fad23k
Graf výsledků: http://r.reuters.com/gar53k ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Toyota za uplynulý fiskální rok ohlašovala nízkou provozní ztrátu, když odhadla na 2 miliardy dolarů ušlé tržby způsobené poklesem prodejů kvůli poškození reputace značky a náklady na svolávání vozů.
Namísto toho vykázala celoroční provozní zisk 147,5 miliardy jenů ve srovnání se ztrátou 461 miliard jenů za fiskální rok 2008/09.
Za období od ledna do března Toyota vykázala provozní zisk 95,3 miliardy jenů (1 miliardu dolarů) proti ztrátě 682,5 miliard jenů před rokem, a zaznamenala tak třetí ziskový kvartál v řadě.
Analytici oslovení Reuters čekali ztrátu 6,25 miliardy jenů.
Pro fiskální rok 2010/11 automobilka předpověděla střídmý provozní zisk ve výši 280 miliard jenů, zatímco trh očekával 546 miliard.
(1 USD = 92,50 jenu)