Větší část peněz, přes 730 milionů Kč, půjde na rekonstrukce 21 restauračních vozů. Restaurace na kolejích čeká kompletní omlazovací kůra včetně modernizace podvozků, vozidlové skříně nebo gastronomického provozu. "Kontrakt bude dokončen nejpozději do tří let od podpisu," uvedl Šťáhlavský.
Zbylých 170 milionů Kč dají dráhy na vylepšení 110 klasických rychlíkových vagonů. Obnova má zahrnovat například výměnu podlah, opravy sedaček, vylepšení stolků nebo renovaci WC. Okna dostanou nová těsnění. Dráhy takovou nepříliš zásadní opravu vagonů nazývají humanizací.
První výsledky humanizace představily ČD v březnu v Praze na Masarykově nádraží. Cestující nečeká žádné zásadní překvapení, všechny původní prvky jako koše, sedačky, stolečky, okna nebo úložné prostory si uchovaly de facto stejný tvar, nový je pouze povrch.
Každý ze šesti představených vagonů renovovala jiná firma, čemuž odpovídala různá míra změn. Někde byla například k vidění původní toaleta, jinde stará zrcadla, společné všem vagonům bylo tužší otevírání přetěsněných oken.
Dráhy mají zhruba 2000 klasických rychlíkových vagonů.