Zatímco poptávka firem stoupla o necelé jedno procento na 164.573 počítačů, segment domácností zvýšil nákupy o 19,5 procenta na 123.943 PC.
"Pozitivní výhled pro mnohé světové ekonomiky s sebou přináší i novou dynamiku. Mezi priority v profesionálním segmentu uživatelů počítačů se namísto pouhé optimalizace nákladů znovu dostává zájem o zvyšování firemní výkonnosti, ve spotřebitelském segmentu nová mobilní zařízení jako jsou smartphony a tablety nabízejí lákavé alternativy k tradičnímu stolnímu počítači," uvedl šéf české pobočky Oldřich Příklenk.
Nejprodávanější značkou na českém trhu byl Acer se čtvrtinovým růstem odbytu na 86.725 PC, následuje Hewlett-Packard s růstem prodeje o třetinu na 52.813 počítačů a Asus se 41.956 prodanými PC, což je o o 22 procent více než loni. Na dalších místech skončily značky Dell a Lenovo.
Na konci loňského roku rostl světový trh s počítači vůbec nejrychleji za posledních sedm let, meziročně o 22 procent, a růst by měl podle analytiků Gartneru pokračovat i v tomto roce.