Zisk Bertelsmannu díky zájmu o reklamu a nižším nákladům vzrostl

12.05.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Frankfurt 12. května (ČTK) - Provozní zisk mediální skupiny Bertelsmann stoupl v prvním čtvrtletí na 284 milionů eur (7,2 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 115 milionů eur. Výsledky podpořilo oživení zájmu o reklamu a snížení nákladů, ke kterému firma přistoupila v loňském roce. Vyplývá to z dnešního prohlášení. Bertelsmann je největší mediální firmou v Evropě a působí i v České republice.

Tržby společnosti, která vlastní například televizní a rozhlasovou skupinu RTL či vydavatelství Random House a Gruner + Jahr, stouply na 3,6 miliardy z loňských 3,5 miliardy eur. Čistý zisk vzrostl na 30 milionů eur z předchozích 16 milionů eur.

Bertelsmann, podobně jako další mediální firmy, se loni těžce potýkal s prudkým poklesem na trhu s reklamou. Minulý týden však jeho divize RTL uvedla, že trh s televizní reklamou začíná růst. "Směřujeme správným směrem, přestože ekonomická situace zůstává obtížná," dodal v prohlášení generální ředitel Hartmut Ostrowski. Skupina rovněž zopakovala, že v letošním roce chce udržet příjmy a provozní zisk na stejné úrovni jako loni.

Skupina Bertelsmann letos slaví 175 let svého vzniku. Více než 100 let ji vlastní rodina Mohnů a firma se všemi způsoby brání vstupu na veřejný akciový trh. V roce 2006 dokonce koupila své akcie za 4,5 miliardy eur od belgické investiční společnosti GBL, která ji chtěla donutit k prodeji akcií na burze. To však skupinu výrazně zadlužilo. Na konci března dluh činil 2,78 miliardy eur, uvedla agentura Reuters.

V České republice působí Bertelsmann prostřednictvím dceřiné společnosti Euromedia Group. Ta vlastní nakladatelské značky Balios, Ikar, Universum či Odeon.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK