Telefónice O2 klesl do března zisk o 24 procent na dvě miliardy

12.05.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 12. května (ČTK) - Největší tuzemské telekomunikační firmě Telefónica O2 klesl v prvním čtvrtletí konsolidovaný čistý zisk o 24 procent na 2,01 miliardy korun. Výnosy z podnikání se snížily o devět procent na 13,73 miliardy korun. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě. Hospodaření skončilo pod očekáváním analytiků, kteří v průměru předpovídali pokles zisku o 15 procent a výnosů o osm procent.

Jedním z důvodů většího poklesu zisku bylo zaúčtování 381 milionů korun nákladů na chystaný restrukturalizační program, kterým chce firma zlepšit provozní efektivitu. Mimořádné náklady na restrukturalizaci se rovněž spolu se snížením výnosů a loňským jednorázovým ziskem z prodeje nemovitostí projevily v poklesu zisku před odpisy a amortizací o 19,2 procenta na 5,35 miliardy korun. Bez zahrnutí jednorázových vlivů by zisk klesl o sedm procent.

"Jsem rád, že jsme i v prvním čtvrtletí 2010 zaznamenali pokračující nárůst počtu zákazníků v našich klíčový oblastech, kterými jsou maloobchodní ADSL a mobilní smluvní zákazníci. Také na Slovensku jsme udrželi nárůst zákazníků a zlepšili finanční výkonnost. Naše výnosy byly nadále negativně ovlivněny optimalizací spotřeby zákazníků a dalším snížením mobilních terminačních poplatků," uvedl finanční ředitel Jesús Pérez de Uriguen.

Počet uživatelů mobilních služeb se meziročně zvýšil o 3,6 procenta na 4,953 milionu. Množství lukrativnějších smluvních klientů pak stouplo o desetinu na 2,86 milionu. Průměrný měsíční výnos na zákazníka se snížil o 11 procent na 459 korun. Celkové výnosy z mobilního segmentu klesly o 11 procent na 7,03 miliardy korun. Důvodem je pokles poplatků za volání na mobily i nižší poptávka po telekomunikačních službách kvůli krizi.

Výnosy z pevné sítě se snížily o 9,6 procenta na 6,15 miliardy korun. Počet aktivních pevných linek se snížil o šest procent na 1,74 milionu. Naopak množství internetových přípojek ADSL se zvýšilo o 13 procent na 691.000 a počet zákazníků televize po internetu O2 TV stoupl o osm procent na 138.000 uživatelů.

Konkurenčnímu T-Mobilu klesly v prvním čtvrtletí tržby o pět procent na 7,2 miliardy korun. Počet zákazníků vzrostl o 0,7 procenta na 5,45 milionu. Průměrný výnos na zákazníka měla firma 415 korun měsíčně. Vodafone výsledky oznámí příští týden.

Slovenský dceřiný mobilní operátor Telefónica O2 Slovakia zvýšil počet aktivních zákazníků o 77 procent na 646.000 klientů, z toho 228.000 byly tarifní klienti. Výnosy společnosti vzrostly o 51 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK