"Koncept úspor, optimalizace a efektivity realizovaný ještě před krizí se nám v současné situaci velmi hodil, protože jsme byli připravení," řekl generální ředitel tuzemské firmy Tomáš Bednář. Konica Minolta působí v Česku pod názvem Konica Minolta Business Solutions Czech. Zisk české firmy podle Bednáře nepůjde do mateřské centrály, ale společnost ho použije pro rozvíjení podnikání v Česku.
Společnost je jedním z největších výrobců tiskáren. Na 60 procent tržeb firmy tvoří v Česku příjmy za zboží, zbytek připadá na servis a další služby.
V segmentu laserových multifunkčních zařízení, které kombinují tiskárnu, kopírku, skener a fax, má firma u barevných strojů na českém trhu podíl 40,3 procenta, u černobílých 27 procent. V Česku loni Konica Minolta prodala celkem přes 4600 těchto tiskáren.
V segmentu laserových tiskáren formátu A4 a A3 má Konica Minolta na českém trhu u barevných zařízení 19 procent, u černobílých strojů činí její podíl šest procent.
Za mimořádně úspěšný považuje Konica Minolta minulý rok v oblasti produkčních strojů. V barevných strojích má na českém trhu 29 procent, v černobílých 61 procent.
Mezi strategické kontrakty firmy Konica Minolta patří v Česku za rok 2009 například vítězství v tendru na kompletní tiskové prostředí v Českém rozhlasu. Významné zakázky společnost získala také pro nakladatelství Mladá fronta, firmu Nowaco nebo České aerolinie.
Hospodářské výsledky společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech: Finanční rok (vždy od 1.4. do 31.3.) Čistý zisk (v mil. Kč) Tržby (v mld. Kč) 2005/2006 10,4 1,09 2006/2007 19,1 1,17 2007/2008 34,7 1,22 2008/2009 20,6 1,12 2009/2010 54 (provozní zisk-EBIT) 1,25
Zdroj: výroční zprávy firmy a údaje prezentované na dnešním setkání s novináři