Loni KP vybrala na pojistném v životním pojištění 4,56 miliardy korun, což bylo o 168 procent více než v roce 2008. Růstu dosáhla pojišťovna podle Fridricha díky zájmu o produkty s jednorázově placeným pojistným. Ty tvoří u KP polovinu počtu smluv a 90 procent objemu pojistného.
Jednorázově placené životní pojištění zaznamenalo v prvním čtvrtletí u tuzemských pojišťoven rekordní meziroční nárůst o 58 procent. "Jednorázové vklady do pojištění jsou nyní mezi pojistnými produkty opravdu populární. Bohužel nejde o přirozený růst pojistného trhu v oblasti pojistné ochrany rizik, ale spíše o zhodnocování peněz," uvedl výkonný ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Síkora.
Fridrich míní, že pro české spotřebitele jsou v době nestability finančních trhů pojistné produkty s garantovaným zhodnocením velmi atraktivní. Růst KP podle něj souvisí také s prodejem pojistek bankou, tedy takzvaným bankopojištěním.
V západní Evropě se podle Fridricha prodává polovina životního pojištění přes banky. V ČR tvoří tržní podíl tří hlavních pojišťoven (KB, Česká spořitelna, ČSOB) praktikujících tento model 37 procent. "Pojišťovna takto neplatí provizi makléři nebo zprostředkovateli, která u životního pojištění dosahuje až 150 procent ročního pojistného," podotkl.
Komerční pojišťovna, která se soustřeďuje na životní pojištění, je ve vlastnictví Komerční banky a společnosti Sogecap. Ta stejně jako KB náleží do skupiny Société Générale.