Osobnímu prodeji se loni v Česku také věnovalo méně lidí. Pro firmy, které sdružuje AOP, v roce 2009 pracovalo 223.673 prodejců, zatímco o rok dříve jich bylo 225.076. Za posledních šest let se počet aktivních prodejců AOP zvýšil zhruba o třetinu, osobními prodejci jsou většinou ženy.
"Pokles obratu souvisí se situací na tuzemském trhu, která loni nebyla příliš příznivá pro utrácení," řekl ČTK předseda AOP a ředitel společnosti Amway ČR Jan Stránský. Například společnosti Amway ČR loni klesly tržby meziročně o osm procent na 398 milionů korun.
V letošním roce by se ale osobní prodej měl podle Stránského dočkat oživení. "Máme důvod se domnívat, že letos (společnost Amway ČR) dosáhneme lepších výsledků než v roce 2009. Domnívám se, že tomu tak bude i u většiny ostatních firem z asociace, jejichž vedoucí pracovníci se na nedávné členské schůzi vyjadřovali poměrně optimisticky," podotkl Stránský.
Členy AOP, která v Česku působí od roku 1993, jsou společnosti Avon, Amway, Just, Lux, Mary Kay, Ranger, Oriflame, Tupperware a Vorwerk. Na celkovém trhu přímého prodeje v Česku se podle odhadů asociace tyto firmy podílejí více než polovinou.