S projekty PPP budou ministerstvu radit KPMG, Deloitte a PwC

19.05.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 19. května (ČTK) - Ministerstvo dopravy vybralo tři firmy, které dostanou možnost v příštích čtyřech letech úřadu radit při projektech partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP). Rámcovou smlouvu v hodnotě až 150 milionů korun uzavřelo ministerstvo se společnostmi PricewaterhouseCoopers, KPMG a Deloitte. MD to zveřejnilo v Informačním systému o veřejných zakázkách.

Jak ČTK sdělil specialista na PPP projekty Martin Janeček z ministerstva dopravy, smlouvy zatím nebyly uzavřeny na konkrétní projekty. "Až budeme potřebovat poradenství na konkrétní zakázku, tak se o ní tato trojice utká v dílčí soutěži," uvedl Janeček. Úřad chtěl nyní pouze vybrat skupinu firem, které díky mezinárodním zkušenostem s PPP projekty dostanou šanci se o zakázky v oblasti poradenství ucházet.

Společnosti budou ministerstvu pomáhat během soutěží, kde se budou vybírat soukromí investoři do výstavby dálnic, budou radit s nastavením splátek státu soukromým firmám nebo vyjednávat s Evropskou investiční bankou a dalšími finančními ústavy.

Trojice vybraných uchazečů dostane poprvé možnost představit svou nabídku u chystaného projektu PPP na rekonstrukci dálnice D1, termíny ale ministerstvo ještě neurčilo. Vůbec prvním projektem PPP by měla být dostavba dálnice D3 z Veselí nad Lužnicí do Českých Budějovic, kde už jsou finanční plány hotovy.

Zapojení soukromých investorů do výstavby dálnic se má stát podle představ ministra dopravy Gustava Slamečky jedním z pilířů financování výstavby. Po dálnicích D3 a D1 by se měla tímto způsobem financovat i dostavba rychlostní silnice R35, která bude vedle D1 druhou základní spojnicí Čech a Moravy, a také východočeská R11 do Polska.

Plánovaná základní síť českých dálnic a rychlostních silnic má čítat 2150 kilometrů, hotovo je 1100 kilometrů. Náklady na dokončení dálnic se odhadují na 500 miliard korun. MD spočítalo, že při současných finančních možnostech státu bude síť hotová v roce 2223.

Pro případ zapojení PPP, dluhopisů fondu dopravy a navýšení státní dotace od roku 2013 o desítky miliard korun ročně vytvořilo MD takzvaný realistický scénář, podle kterého bude síť hotová v roce 2025, o pět let později než stojí ve vládním harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury.

Projekty PPP k výstavbě dálnic využívá například Polsko a Slovensko.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK