"Budeme předpokládat pro nás příznivou dohodu mezi ministerstvem dopravy, ministerstvem financí a vládou," uvedl Halla. Podle něj ještě nejsou zaplaceny ani škody po loňských záplavách, které železničáři spočítali na téměř 900 milionů korun. Voda loni řádila nejvíc rovněž na severu Moravy.
Velká voda zastavila od neděle provoz na několika tratích, vlaky nejezdily například mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Kunčicemi pod Ondřejníkem, Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm nebo Frýdkem-Místkem a Lískovcem u Frýdku.
V úterý se železničářům podařilo zprovoznit většinu zaplavených úseků, jedinou neprůjezdnou tratí nadále zůstává železnice mezi Bohumínem a polskými Chalupkami.
Záplavy způsobily komplikace i v silniční dopravě, zřejmě největší problémy jsou na silnicích první třídy z Karviné do Českého Těšína a z Havířova do Ostravy přes Šenov. Ředitelství silnic a dálnic zatím odhad škod k dispozici nemá.
Po loňských červnových povodních stát mimořádně přidal Státnímu fondu dopravní infrastruktury na odstranění škod dvě miliardy korun.