Stavbě brání odvolání ekologických organizací, především Dětí Země, proti stavebním povolením a výjimkám ze zákona o ochraně přírody. Lány uvedl, že ŘSD je mělo, ale ekologové se proti nim odvolali. Dokud je ŘSD mít nebude, nesmí na některých úsecích stavět. Tam, kde povolení má, stavba stále pokračuje.
Podle Lányho je klíčové stavební povolení na křižovatku u Řehlovic na Ústecku, kde se má stavěný úsek napojit na dálnici směrem na Německo. ŘSD ho stále nemá. Stavba křižovatky prý bude trvat 30 měsíců. "Práce nepůjdou žádným způsobem urychlit. Původně jsme počítali se 34 měsíci," uvedl Lány.
Ústecký kraj a místní samosprávy se nyní snaží vyvíjet tlak, aby byla povolení co nejrychleji vydána. Kvůli nedostavěné dálnici se komplikuje doprava na objízdných úsecích, hlavně mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi. Silnice je místem častých nehod. Naposledy zde před několika dny německý řidič octavie vjel do protisměru a střetl se s kamionem. Srážku nepřežil.
V úseku se často tvoří dlouhé kolony, dnes odpoledne se zde ve směru do Lovosic vytvořila několik kilometrů dlouhá kolona, která končila až za obcí Malé Žernoseky. Hejtmanka Jana Vaňhová dnes ČTK řekla, že na výzvu vládě, aby se zasadila o co nejrychlejší dostavbu dálnice, dosud nedostala žádnou odpověď.
Na posledním úseku dálnice D8 budou stát tři mimoúrovňové křižovatky, dva tunely a 29 mostů. Náklady na výstavbu mají být podle původního plánu asi 11,7 miliardy korun. Stavbu realizuje sdružení firem kde dominují společnosti Eurovia a Metrostav.