Česká televize přispívá pravidelně každý měsíc do kinematografického fondu 12,5 milionu korun z příjmů z reklamy. Tato povinnost vyprší v říjnu po dokončení digitalizace. Současně by měla v té době z ČT zmizet reklama. Senátoři ale navrhují, aby v televizi reklama zůstala a výtěžek z ní šel i nadále do fondu. Dále navrhují, aby stejnou částku přispívala i do SFK, neboť mu hrozí zrušení kvůli nedostatku peněz.
"Státní fond kultury dříve rozděloval 10 milionů korun na 300 projektů ročně. Dovedete si představit, co pro fond bude 150 milionů?" řekl senátorům jeden z autorů návrhu senátor a herec Tomáš Töpfer.
Státní fond kultury je nefunkční už čtyři roky, kdy se postupně začala vyprazdňovat jeho rada, která jako jediná v souladu s posláním fondu může rozhodovat o finanční podpoře kulturních projektů. Vláda kvůli tomu předloni navrhla zrušení fondu, sněmovna ale rozhodnutí na žádost ministra kultury Václava Riedlbaucha pozastavila. Ministr slíbil najít nové zdroje financování fondu, jejichž nedostatek byl hlavním důvodem návrhu na jeho zrušení. Sněmovně pak Riedlbauch nabídl tři desítky kandidátů na 13 míst v radě, poslanci na konci volebního období žádného nevybrali.
Fond byl založen v roce 1992 s cílem vytvořit silný finanční zdroj, nezávislý na státním rozpočtu, který by podporoval významné kulturní projekty. To se však nikdy nestalo, fond byl po celou dobu existence v podstatě bez prostředků. Příjmy fondu měly pocházet z loterie Lotynka, projekt ale zkrachoval a fond se kvůli němu silně zadlužil. Dluh splácí z příjmů z Domu U Černé Matky boží. Ročně tak měl fond na podporu kulturních projektů jen šest milionů korun z příjmů z nájmu Národního domu na Vinohradech. Peníze ale fond loni ani předloni nevyplatil, protože nemá radu.