PepsiCo již v roce 2008 oznámila, že investuje v Číně jednu miliardu USD. Tato investice má být dokončena v letošním roce.
Zahraniční aktivity jsou nyní hlavním pohonem růstu společnosti. PepsiCo minulý měsíc uvedla, že právě růst v zahraničí pomohl zvýšit její čistý zisk v prvním čtvrtletí o 26 procent. Zvláště spotřebitelé v rozvíjejících se zemích, v čele s Indií a Čínou, kupovali více nápojů i lehkého občerstvení.
Konkurence na trhu je však silná, firma proto přislíbila zahraniční investice zvýšit, a vyrovnat tak stagnaci na domácím trhu a v Evropě. Konkurenční společnosti Coca-Cola se chová na růstových trzích stejně.
Nové investice v Číně mají směřovat do otevření deseti až 12 nových výrobních závodů, vytvoření nového výzkumného a vývojového centra a otevření pěti nových farem, které budou pěstovat brambory a oves. Nové závody mají vyrábět nealkoholické nápoje, džusy i občerstvení. PepsiCo plánuje i rozšíření některých současných továren. Nyní má firma v Číně 27 závodů, které produkují nápoje a potraviny, a pět farem. Zaměstnává zde 20.000 osob.
Výzkumné a vývojové centrum se má zaměřit na chutě asijských konzumentů. PepsiCo již v současnosti nabízí v regionu nápoje inspirované tradiční čínskou medicínou a brambůrky Lays se speciálními příchutěmi vytvořenými pro čínský trh, jako chladná okurka nebo křupavý garnát, napsala agentura AP.