Praha 25. května (ČTK) - Telefónica O2 ČR podle deníku E15 zvažuje prodej své asistenční linky 1188. Podle odhadů by cena za vysoce ziskové call centrum mohla dosáhnout až půl miliardy korun. Například v loňském roce linka vydělala 91 milionů korun hrubého při obratu 247 milionů korun, píše deník.
Z dokumentů, které má E15 k dispozici, vyplývá, že mandát nalézt pro zprostředkovatelské telefonní centrum nového vlastníka má již od konce loňského roku investiční banka UniCredit CAIB. "Mezi zájemci o linku jsou katalogové vyhledávače, nějaké fondy a poskytovatelé služeb," řekl deníku E15 zasvěcený investiční bankéř. "Již proběhlo due diligence a několik zájemců předložilo své nabídky, vlastník se údajně nyní rozhoduje, zda některou z nich přijme," řekl deníku E15 bankéř.
Podle zjištění E15 o linku nemají zájem dva hlavní poskytovatelé katalogového vyhledávání v zemi - společnost Mediatel, provozující Zlaté stránky, a portál Seznam.
Prostřednictvím linky 1188 mohou klienti všech telekomunikačních operátorů získat prakticky jakoukoliv informaci nebo službu, například zamluvit rezervaci v restauraci. Asistenční linka nabízená k prodeji se skládá ze tří telefonních čísel: 1188 - na které směřuje většina hovorů, 1180, bývalých informací o číslech, a 1181, informací o mezinárodních telefonních číslech. Vše doplňuje stránka 1188.cz. Měsíčně call centra, která sídlí v Pardubicích a Kolíně, vyřídí 800.000 dotazů. Linka je tuzemskou jedničkou mezi telefonními asistencemi, její tržní podíl se odhaduje na 80 procent, píše dnešní E15.