Burberry díky restrukturalizaci a růstu prodeje zpátky v zisku

26.05.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 26. května (ČTK) - Výrobce luxusního zboží Burberry Group PLC se loni vrátil k zisku. Firmě pomohla restrukturalizace a růst prodeje. Čistý zisk za rok do konce března činil 82,2 milionu liber (2,5 miliardy Kč) ve srovnání se ztrátou 5,1 milionu liber o rok dříve. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení.

Zisk před zdaněním a mimořádnými položkami stoupl dokonce o 23 procent na rekordních 215 milionů liber. Tržby se zvýšily o 6,5 procenta na 1,28 miliardy liber. K růstu přispěl vysoký prodej v Hongkongu a Jižní Koreji. Prodej pánského oblečení se na celkových tržbách podílel 24 procenty a dámského oblečení 35 procenty.

Firma loni snížila zásoby, zvýšila ziskovou marži a posílila své maloobchodní operace, jejichž podíl na celkovém prodeji stoupl na 58 procent z předchozích 52 procent. V letošním roce chce Burberry otevřít až 30 nových obchodů, hlavně v oblasti Ameriky a Asie a Tichomoří. Společnost letos hodlá téměř zdvojnásobit kapitálové výdaje na 130 milionů liber.

Burberry dodala, že bude i nadále pracovat na "očištění" své značky. Plánuje ukončit činnost některých velkoobchodních aktivit v Evropě, snížit počet licencí na pánské a kožené zboží v Japonsku a u hlavního zboží, včetně plášťů do deště a kašmírových šál, nebude v budoucnosti nabízet slevy, napsaly agentury AP a Reuters.

Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Burberry vznikla v roce 1856 a pověst si získala šátky a kabáty a typickým vzorem béžovo-červeno-černé kostky. Společnost je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II. Značkový obchod má rovněž v České republice, v pražské Pařížské ulici.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK