ČTK zjišťuje vyjádření Makra k poklesu loňských tržeb. Vedení velkoobchodního řetězce ale už loni upozornilo, že jeho zákazníci z řad nezávislého maloobchodu a gastronomie na svých tržbách pocítili hospodářskou krizi, což se promítlo v jejich nákupech zboží. Makro proto některým zákazníkům nabídlo nový slevový systém, aby se s krizí lépe vyrovnali.
První prodejnu na tuzemském trhu Makro otevřelo v roce 1997 v Ostravě a poté po celé republice postupně vybudovalo 13 velkoobchodních center, přičemž do loňska firma každoročně zvyšovala tržby.
S poklesem poptávky se loni potýkala většina tuzemských obchodníků. Tržby deseti největších tuzemských obchodních řetězců v roce 2009 kvůli změně v jejich struktuře i hospodářské krizi klesly poprvé od roku 1993, kdy bylo jejich sledování zahájeno. Zatímco v roce 2008 jejich tržby činily 312 miliard korun, loni se snížily meziročně o tři miliardy korun na 309 miliard korun.
Makro dnes oznámilo, že rozšířilo nabídku svých služeb o dovoz zakoupených elektrických spotřebičů a nábytku až do provozoven či kanceláří svých zákazníků. Dosud Makro toto zboží doručovalo pouze k provozovně zákazníka.
Společnost Makro Cash&Carry ČR je součástí nadnárodní skupiny Metro Group, která ve 31 zemích provozuje zhruba 665 velkoobchodních center.