Metro a tramvaje mají podle šéfa DPP vlastní dopravní cestu. Proti nim autobusy vlastní dopravní cestu nemají, takže je prý relativně snadné podnikání v této oblasti liberalizovat.
Dvořák se na fóru věnoval také problematice výše jízdného v metropoli. "Protože DPP nemá žádné komerční aktivity, je cena jízdného ryze politickou záležitostí," uvedl šéf podniku.
Celkové náklady DPP loni činily 15,882 miliardy a výnosy 15,889 miliardy korun. Vzhledem k dotacím tak DPP loni vykázal zisk 7,31 milionu korun. Podle Dvořáka pokrývají výnosy DPP jen 36 procent jeho nákladů. Zbytek hradí Praha a také dotace z Evropské unie.
Lektor Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze Aleš Rod se domnívá, že jízdné za pražskou hromadnou dopravu je kvůli dotacím z magistrátu a z EU příliš levné. "Jízdné v Praze se musí zvýšit alespoň na krytí nákladů na výkony," poznamenal na fóru.
Navržená provozní dotace z pražského magistrátu pro DPP činí pro letošní rok 8,082 miliardy, což je proti prokazatelné ztrátě na rok 2009 zhruba o 1,3 miliardy korun méně.