Podle zdrojů ministerstvo na počátku tohoto měsíce kontaktovalo několik nahrávacích společností a prodejců digitální hudby. Zaměstnanci ministerstva se měli ptát hlavně na povahu trhu s digitální hudbou. Vzhledem k silné pozici iTunes se otázky nevyhnutelně týkaly i Applu a jeho obchodu. "Byla to velmi předběžná konverzace," uvedl jeden ze zdrojů.
Časopis Billboard na počátku března uvedl, že Apple využil své dominantní pozice na trhu, aby zabránil nahrávacím společnostem uzavřít s konkurenční firmou Amazon.com exkluzivní dohodu o debutu nových písní na jejích stránkách. Mluvčí Applu, Amazonu i ministerstva se ke zprávě odmítli vyjádřit.
Podnik iTunes firmy Apple má na trhu s digitální hudbou v USA podíl 70 procent. Druhému Amazonu patří necelých deset procent.
Apple a velké nahrávací společnosti - Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group a EMI Group - měly v uplynulých letech spíše smíšené vztahy, ve kterých se střídá láska s nenávistí. Na jedné se Applu připisuje zásluha, že v roce 2003 spuštěním obchodu iTunes poskytl hudebnímu průmyslu velkou podporu. Jeho dominantní postavení, doplněné vysokou oblíbeností přístrojů iPod a iPhone, však vedlo ke středům mezi šéfy nahrávacích společností a generálním ředitelem Applu Stevem Jobsem kvůli široké škále témat, od softwaru na ochranu před kopírováním po stanovování cen.