O rok dříve, v roce 2008, firma prodala 850 milionů skleněných obalů, export činil 41 procent. "V reakci na významný pokles poptávky na všech trzích, kde skupina Vetropack působí, jsme zpřísnili politiku řízení výrobních kapacit, aby nerostly zásoby, a zaměřili jsme se na snižování nákladů a výběr pohledávek," řekl předseda představenstva společnosti Marcello Montisci. Sklárna díky tomu loni nemusela sáhnout k propouštění.
Nejvíce výrobků VMG spadá do kategorie obalů pro piva a nealkoholické nápoje, která se na celkovém prodeji podílela 46 procenty. Druhou největší skupinou je konzervové sklo, kam patří například obaly na dětskou výživu, kávu, majonézy a zavařeniny. Její podíl se mírně snížil na 39 procent. Naopak prodej obalového skla na víno a lihoviny vzrostl o dvě na 18 procent.
V loňském roce Vetropack investoval do sklárny 50 milionů korun. Největší akcí byla modernizace tvarovacího stroje, která umožní zvýšit kapacitu výroby ultra lehkého skla. To je oblíbené především v segmentu piva. Letos firma plánuje přestavbu varny na barevné sklo, která přinese snížení spotřeby energie a emisí oxidu uhličitého o asi 15 procent.
Společnost VMG Kyjov vyrábí kolem 300 druhů skleněných obalů a zaměstnává zhruba 450 lidí. Patří do švýcarské skupiny Vetropack Holding AG. Obrat skupiny se loni meziročně snížil o 10,7 procenta na 671 milionů švýcarských franků. Skupina vykázala zisk 78,4 švýcarských franků, což je přibližně stejně jako v roce 2008.