...Slovensku a kromě toho bude chtít růst také prostřednictvím exportu, uvedl šéf tabákové společnosti.
Generální ředitel Alvise Giustiniani dále řekl, že letošní růst spotřebních daní nebyl natolik razantní, aby destabilizoval trh podobně jako v předchozích letech, i když může dále nepatrně zhoršit prodejní mix směrem k levným cigaretám s nižší marží.
"Mám důvěru v plány, které uskutečňujeme, a nové produkty, jež uvádíme na trh, abychom byli schopni zastavit pokles a do budoucna zvýšit tržní podíl," řekl Giustiniani v rozhovoru pro Reuters.
Společnost se dlouhodobě potýká s růstem spotřební daně na svých hlavních trzích s tím, jak Česko i Slovensko zvedly sazby nad úroveň požadovanou Evropskou unií ve snaze posílit rozpočtové příjmy.
Rostoucí ceny nicméně tlačí na ziskovost výrobců, kteří museli jejich dopad tlumit na úkor svých marží. Mnoho kuřáků se navíc rozhodlo pro levnější dovážené cigarety od konkurence.
Cena krabičky cigaret Marlboro, která je vlajkovou lodí firmy Philip Morris, v Česku vyskočila na současných 82 korun z 53 korun v roce 2004. Ve stejném období stoupl podíl prodeje nejlevnějších cigaret zhruba na 70 procent z 50 procent.
Naopak tržní podíl kutnohorského výrobce klesl na 54,7 procenta v prvním letošním čtvrtletí ze zhruba 73,5 procenta před vstupem do Evropské unie.