List uvedl, že jde o kombinaci mikrovlnného systému, který se uplatňuje na dálnicích, a satelitního, jenž by se mohl využít na silnicích nižších tříd. Vyhlášení soutěže je prvním krokem na cestě k rozšíření a zmodernizování současného mýtného systému v ČR pro vozidla nad 3,5 tuny. Umožnil by prý praktické vyzkoušení obou konkurenčních technologií.
Rozhodnutí českého ministerstva dopravy vzbuzuje podle Eura velkou pozornost i v EU, která spojení mikrovlnného a satelitního systému pečlivě sleduje. Během tří let chce totiž zavést jednu palubní jednotku OBU (on board unit), která dokáže komunikovat s mýtnými systémy v celé Evropě. V případě úspěchu zkušebního provozu bude Česko první zemí, která hybridní systém zavede, a může se stát příkladem pro ostatní, upozornil týdeník.
Do tendru se podle informací Eura přihlásili největší hráči jako Siemens či společnost Satellic (dcera Deutsche Telecomu), ale i česká firma Princip se svojí unikátní technologií. Hodnota zakázky se odhaduje na 295 milionů korun. Nabídky uchazečů eviduje advokátní kancelář Jansta, Kostka. Termín uzávěrky pro první kvalifikační kolo tendru, kde zadavatel vyřadí "garážové“ zájemce, byl původně stanoven na 1. červen, ale ŘSD lhůtu prodloužilo o týden, informovalo Euro.