Američané pokračovali v nákupu nových aut, přestože se snížil počet nabízených slev a akciový trh klesal. Dvouciferný procentní růst ukazuje, že spotřebitelé mají pocit, že ekonomika je dost zdravá na to, aby si pořídili nový vůz. Zlepšil se také přístup k úvěrům na koupi auta a ceny benzinu jsou stabilní.
Vysoký růst zaznamenaly domácí, detroitské automobilky. Prodej Fordu vyskočil o 22 procenta, prodej GM o 17 procent a Chrysleru o 33 procent. Květen byl první měsíc za více než dva roky, kdy se Chrysleru podařilo prodat více než 100.000 vozů. Ford v květnu posílil pozici druhého největšího prodejce aut v USA za GM, třetí byla Toyota, jejíž prodej se zvýšil jen o sedm procent, napsala agentura AP.
Prodej aut v USA loni v důsledku finanční krize a hospodářské recese klesl o zhruba 21 procent na 10,4 milionu, nejnižší úroveň za posledních 27 let. USA tak přišly o pozici největšího automobilového trhu světa, předhonila je Čína, kde se naopak prodej zvýšil o 46 procent na rekordních 13,6 milionu vozů.
Výzkumná společnost J.D. Power and Associates nedávno předpověděla, že v celém letošním roce prodej automobilů v USA stoupne na 11,7 milionu vozů. Prodej by tak měl nicméně zůstat hluboko pod téměř 17 miliony vozů z roku 2005.